Digitalt design – Styrk din tilstedeværelse online
Godt design øger ikke kun konverteringer og forbedrer brugeroplevelsen, det bidrager også til at opbygge tillid og troværdighed hos målgrupperne.
Visuel identitet - vær opmærksom på mavefornemmelsen
Et brand er mere end bare et logo eller en slogan - det er jeres kunders mavefornemmelse. Det er den følelsesmæssige reaktion, kunderne oplever, når de interagerer med jer. Brandet er den måde, kunderne opfatter og husker jer på. Mennesker kan måske ikke altid formulere de følelser, som brandet vækker, men de vil huske, hvordan de følte, da de havde kontakt med jer.
Vi tager designprocessen alvorligt
En veludført designproces styrker brandet gennem en visuel identitet, der fanger virksomhedens værdier og personlighed. Ved konsekvent at bruge det samme udtryk opstår der en følelse af enhed og professionalisme, hvilket øger tilliden hos slutkunden. Og hvis det billede, I formidler, stemmer overens med målgruppernes selvopfattelse, vil de ønske at identificere sig med brandet.
SAMAC tilbyder følgende tjenester, der styrker den visuelle identitet:
- Logo
- Farvepalet
- Typografi
- Billedstil
- Grafiske elementer
- Ikoner
- Grafisk manual
- Designsystem
Brugercentreret design - for den bedst mulige brugeroplevelse
Design og brugeroplevelse (UX eller User Experience) handler om den samlede oplevelse for brugeren, når de interagerer med digitale platforme. Det kræver en metodisk proces, der går ud over at skabe "flot webdesign". Vi undersøger jeres brugeres adfærd, flaskehalse og kunderejser. På den måde kan vi designe et produkt, som jeres kunder elsker, og som opnår en konverteringsrate, som I også elsker!
Designprocessen varierer afhængigt af behov, men vores udgangspunkt er altid at lære jeres forretning og målgrupper at kende. På den måde kan vi træffe velunderbyggede beslutninger om, hvilke metoder der er bedst egnet til netop jeres hjemmeside eller produkt.
Vi tager hensyn til tilgængelighed allerede i designfasen
Vi venter ikke, indtil hjemmesiden er færdigbygget, med at teste tilgængeligheden. Vi integrerer tilgængelighedstilpasningerne fra allerførste begyndelse, i designet. Det gør os ikke kun hurtigere til at tilpasse tilgængeligheden, det gør også, at designet ikke sætter forhindringer for de af jeres besøgende, der har funktionsvariationer (hvad der gælder for ca. 20% af befolkningen). En ikke uvæsentlig bonus er, at Google også belønner hjemmesider, der er tilgængelighedstilpassede. Tilgængelighedstilpasning bliver derfor en del af søgemaskineoptimeringen.
Almindelige trin i designprocessen:
- Research
- Brugerinterviews
- Kunderejser
- Wireframes
- Prototyper
- Brugertests
- A/B-testning